keskiviikko 15. huhtikuuta 2020

Työttömän nuoren ajatuksia poikkeustilanteessa: nro 3

Työttömän nuoren ajatuksia poikkeustilaanteessa

2.4.2020

Elämme jänniä aikoja. Niinkuin minulle, varmasti todella monelle täysin uusi tilanne. Olen seuraillut uutisista tilannetta ja toiminut annettujen suositusten mukaan. Harmittaa kun ei pääse viettämään aikaa perheen ja ystävien kanssa. Minulla on synttäritkin tässä kuussa mutta juhlia päästään pitämään (toivottavasti) kesällä!

Poikkeustilanne tuo mukanaan hyviä sekä huonoja puolia. Etätyökokeilu on uusi kokemus minulle ja olen pitänyt sekä oppinut tekemään töitä kotoa käsin. Perheemme koiravanhus Tauno 11v muutti luokseni maaliskuun lopulla, joten on kiva että saan viettää aikaa kotona eikä Taunon tarvinnut heti jäädä yksin uuteen kotiin totuttelemaan.



En ole koskaan viettänyt näin paljon aikaa itekseen kotona mutta tilanne on avannut positiivisia ajatuksia. Olen oppinut paljon itsestäni, siivonnut, lenkkeillyt sekä katsonut lempisarjojani pitkinä maratoneina. Jatkossakin pidän mielessä että on ok olla vain kotona tekemättä mitään! Etätyökokeilu tuo myös aikataulun päivään ja se on hyvä, opin että kotona voi olla, ottaa rennosti sekä tehdä ne asiat mitkä pitää eikä vain maata sohvalla telkkaria katsoen aamuyöhön.

Läheisissäni on riskiryhmään kuuluvia ja se huolestuttaa. Olemme olleet yhteydessä viestien ja puhelujen välityksellä. Läheisiäni on myös lomautettu poikkeustilanteen takia joten toivottavasti tilanne olisi nopeasti ohi.

Odotan innolla lämpimiä kesäpäiviä ja aikaa jonka saa viettää ystävien kanssa. Käyn paljon festareilla ja niitä odotan kesältä eniten joten nyt vaan toivotaan ettei tilanne jatku niin pitkälle!

Kirjoittajana,

Nea
etätyökokeilija
Lahden 4H-yhdistys ry

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti